UX to skrót od User Experience, czyli psychologia projektowania. Do kogo skierowany jest ów kierunek? Do wszystkich tych, którzy mają do czynienia lub też chcą mieć z projektowaniem usługi i produktów cyfrowych.

Chodzi nie tylko o fakt projektowania, ale również analizowanie interakcji między tym, co zaprojektowane a użytkownikiem. Studia te realizowane są, jako studia uzupełniające najczęściej wybierane przez absolwentów: psychologii, informatyki, projektowania graficznego i zarządzania.

Tego rodzaju studia bazują na wiedzy i doświadczeniu przedsiębiorców, zajęcia w przeważającej większości polegają na warsztatach celem zapoznania studentów z tym, z czym będą mieli styczność podczas wykonywania zawodu po ukończeniu studiów. Dla tych, którzy mają doświadczenie zawodowe, zajęcia praktyczne są weryfikacją i możliwością pobudzenia kreatywności.

Czego będą się uczyć studenci na tym kierunku? Po wprowadzeniu w ogóle do tematyki user experience dowiedzą się jak prawidłowo przeprowadzić analizę użyteczności, poznają metody projektowania, narzędzia niezbędne do projektowania, projektowanie dla urządzeń mobilnych, rozwiązywania sytuacji problemowych, poznają ogólny zarys psychologii społecznej i poznawczej oraz zarys tematyki marketingu. Temat jest bardzo szeroki a przede wszystkim bardzo innowacyjny i rozwojowy.

To te elementy czynią kierunek studiów popularnym i chętnie wybieranym. Wiele agencji interakcyjnych, reklamowych i domów mediowych decyduje się do inwestycję w postaci edukacji swoich pracowników, bo są przecież największym kapitałem i potencjałem przedsiębiorstwa.