Public relations studia Poznań

Public relations to innymi słowy budowanie wizerunki marki, nie chodzi tylko o jej wykreowanie, ale utrzymywanie oraz wdrażanie innowacji, które pozwolą na wyróżnieniu marki na tle konkurencji.

Studia na kierunkach reklama i public relations oraz marketing i public relations oferowane są przez uczelnie prywatne oraz państwowe w różnych trybach nauki.

Do niedawna te pierwsze nie cieszyły się dobrą opinią, uchodziły za takie, które poza dyplomem nic studentowi, a później absolwentowi nie dają.

Z kolei na państwowych uczelniach kierunek oferowany był tylko w ramach filologii polskiej a stricte Public relations był na stopniach wyższych uzupełniających najczęściej podyplomowych, rzadziej magisterskich.

Na przestrzeni lat zmienia się to podejście całkowicie.

Skąd ta kategoryczna zmiana? Przede wszystkim, dlatego, że prywatne uczelnie często współpracują z innymi instytucjami, dzięki czemu studenci podczas warsztatów spotykają osoby, które zajmują się PR-em, reklamą po drugie dzięki tej współpracy studenci mają możliwość odbycia praktyk i zdobycia doświadczenia jeszcze przed podjęciem zatrudnienia.

Public relations to umiejętność komunikacji interpersonalnej, zarządzanie, metody badań marketingowych, promocja, reklama oraz psychologia.

Gdzie mogą szukać zatrudnienia absolwenci? Przede wszystkim w agencjach reklamowych, instytucjach kulturalnych, samorządowych oraz pozarządowych, w agencjach eventowych, redakcjach, ale tak naprawdę wszędzie tam gdzie niezbędny jest reprezentant instytucji na przykład w postaci rzecznika.