Kierunek grafika

Grafika to bardzo obszerny kierunek najczęściej potrzebny w agencjach reklamowych i eventowych, ale nie tylko. Kierunek realizowany jest na studiach pierwszego, drugiego stopnia oraz uzupełniających podyplomowych. Im wyższy stopień tym większa wiedza wymagana jest od kandydatów, co jest oczywiste z punktu widzenia osób prowadzących zajęcia. Kierunek rozwija się ze względu na zapotrzebowanie.

W myśl powiedzenia, że reklama jest dźwignią handlu dosłownie każda firma i marka korzysta z usług grafików. Jedni korzystają z agencji inni zaś zatrudniają grafika. Jeśli chodzi o tą drugą wersję jest ona praktyczna w sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo czy instytucja systematycznie korzysta z usług grafika. Tak sprawa ma się chociażby w przypadku sklepów, które poza prowadzonymi kampaniami reklamowymi, wydają różnego rodzaju gazetki, broszury.

Praca grafika nie opiera się tylko i wyłącznie na opracowaniu materiałów za pomocą programów graficznych, ale również kreacją, czyli niezbędne są kreatywność oraz nieszablonowość. Grafik zajmuje się również przygotowaniem i opracowanych materiałów do druku chodzi oczywiście o poligrafię. Graficy podobnie jak informatycy nie mają, a przynajmniej nie powinni mieć problemów ze znalezieniem pracy szczególnie ci, którzy poza teorią posiadają umiejętności i otwarty umysł. Są to kierunki, które rozwijają się nieustannie jest to widoczne chociażby po tworzonych nowych specjalizacjach oraz ilości kandydatów, którzy co roku wybierają właśnie ten kierunek studiów.