Fotografia reklamowa studia

Fotografia reklamowa to kierunek studiów skierowany do osób pracujących lub chcących podjąć pracę w agencji reklamowe, interaktywnej, domu mediowym czy różnego rodzaju agencjach eventowych. Możliwości miejsc zatrudnienia w tym przypadku jest wiele, ponieważ kierunek nie jest ściśle określony na konkretną branżę. Z założenia absolwent powinien zajmować się fotografowaniem na potrzeby reklam, w rzeczywistości bywa bardzo różnie a absolwenci podejmują pracę w różnych miejscach gdzie mogą wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności. Jeśli chodzi o fotografię w ogóle, to nie jest sztuką zrobić jakiekolwiek zdjęcie. W dobie cyfryzacji i nowych technologii każdy może je wykonać aparatem fotograficznym albo nawet smartfonem.

Sztuką jest wykonać tak zdjęcie by wymagało jak najmniej retuszu, czyszczenia. Fotografia reklamowa kojarzy się często ze statycznym fotografowaniem przedmiotów, które w następnych etapach zostają umieszczone w katalogach, ulotkach czy etykiecie nierzadko tak „poprawione”, że aż śmieszne. Oczywiście takie zdjęcia również są wykonywane niemniej jednak coraz więcej producentów szczególnie tych nowych na rynku potrzebuje dynami i swoistego wtargnięcia wśród konkurencję by się wyróżnić. Sztampowość i szablonowość negatywnie wpływa na odbiór przez konsumentów. Oczekiwania klientów są coraz wyższe, co za tym idzie, wymagania producentów a za tym z kolei kreatywne myślenie agencji reklamowych i fotograficznych, które często kooperują lub tworzą jeden zespół złożony ze specjalistów od kreowania do wdrażania.