Account executive – studia

Account executive w tłumaczeniu na język polski to opiekun klienta, czyli osoba zajmująca się kompleksowo obsługą klienta często zamiennie używany z account manager.

Account zaczyna od ustalenia szczegółów kampanii reklamowej, określeniu oczekiwań wraz z klientem, ustaleniem budżetu, informowaniem klienta o przebiegu kampanii, przygotowaniem analiz oraz raportów, monitorowaniem konkurencji jak również pozyskiwaniem nowych klientów – tak to wygląda w przypadku szeroko pojętej działalności reklamowej.

Studia przygotowujące do tego stanowiska pracy nie są jasno określone jednym kierunkiem, najczęściej są to studia dziennikarskie, socjologia, komunikacja w biznesie lub zarządzanie zasobami ludzkimi.

Account executive, czyli osoba pracująca w agencji reklamowej, agencji interaktywnej lub domu mediowym nie zawsze posiada warsztat dziennikarski.

Bardzo często o tym, że piastuje takie a nie inne stanowisko decydują inne walory na przykład znajomość języka obcego, którym operują klienci będący targetem firmy/agencji.

Dzisiaj takie stanowiska pracy coraz częściej spotykamy w innych branżach niż reklamowe i sugerują one komunikację między firmą a klientem.

Taki rodzaj pracy jest trudny chociażby przez wzgląd na to, że klienci są coraz bardziej świadomi i wiedzą o tym, że to o nich firmy zabiegają a nie na odwrót.

Poza wykształceniem niezbędne są takie umiejętności jak komunikatywność, dynamika i kreatywność.

Wymienione cechy świadczą o tym, że jest to jedno ze stanowisk, do których mówiąc kolokwialnie należy mieć dryg i powołanie.